Przedszkole Zakątek Malucha w Jodłowej
 

 RAMOWA ORGANIZACJA DNIA
W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU "ZAKĄTEK MALUCHA" W JODŁOWEJ

            Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej, przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu: 1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 (w przypadku dzieci młodszych 1/4) na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na zajęcia dydaktyczne, 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne.

Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to: radosny poranek, zabawa i edukacja, relaksacja i inspirujące popołudnie.

6:30 - 8:15  Radosny poranek, w którym dzieci podejmują różne wybory, czego i jak się uczyć:

  • podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną 

 


8.15 – 9.00  Zajęcia dydaktyczne, realizujące podstawę programową

  • dzieci są aktywne ruchowo (zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce),
  • pracują indywidualnie z nauczycielem,
  • wykonują czynności higieniczno-sanitarne.

 


 9.00  - 9.30  Śniadanie, kiedy dzieci stosują zasady kultury, poznają zasady racjonalnego odżywiania, nabywają nowe umiejętności:

  • wykonują zabiegi higieniczne i doskonalą czynności samoobsługowe,
  • spożywają wspólne śniadanie – integrują się, stosują zwroty grzecznościowe.

 

 


9.30 – 10.00  Relaksacja (wykorzystanie metod bajkoterapii i muzykoterapii) podczas której:

  • słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
  • słuchają nagrań płytowych i słuchowisk.
  • słuchają muzyki relaksacyjnej,
  • bawią się w zabawy „paluszkowe” i słowne.

 


10.00 – 12.00  Zabawa i edukacja, w których dzieci:

  • odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają,
  • prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają,
  • biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości
  • realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej,
  • są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku,
  • podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze.

 


12.00 -12.30 Obiad, kiedy dzieci stosują zasady kultury, poznają zasady racjonalnego odżywiania, nabywają nowe umiejętności:

  • wykonują zabiegi higieniczne, samoobsługowe i porządkowe,
  • spożywają wspólnie obiad – uczą się kultury spożywania posiłku,
  • rozwijają swoją samodzielność i umiejętność posługiwania się sztućcami,
  • utrwalają nawyki i umiejętności związane z kulturą osobistą.

 


12.30 – 13.00  - Relaksacja (wykorzystanie metod bajkoterapii i muzykoterapii) podczas której:

  • słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
  • słuchają nagrań płytowych i słuchowisk.
  • słuchają muzyki relaksacyjnej
  • dzieci młodsze zasypiają

Leżakowanie w grupach młodszych od 12.30 do 14.30

 


13.00 -14.30  Inspirujące popołudnie, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej, cz. I:

 

  • podejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne i w małych grupkach,
  • odbywają się zajęcia dodatkowe
  • podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe, ze śpiewem,
  • bawią się tekstem literackim, prezentują własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych.

 


14.30 – 15.00  Podwieczorek, kiedy dzieci stosują zasady kultury, poznają zasady racjonalnego odżywiania, nabywają nowe umiejętności:

 

  • wykonują zabiegi higieniczne i doskonalą czynności samoobsługowe,
  • spożywają wspólnie podwieczorek – integrują się, stosują zwroty grzecznościowe.

 


15:00 – 16.00   Inspirujące popołudnie, cz. II, w którym dzieci:

 

  • słuchają literatury, oglądają książki,
  • korzystają z zajęć dodatkowych (zabaw logopedycznych, zajęć umuzykalniających, zajęć wyrównawczo – kompensacyjnych)
  • dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny,
  • podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych.

 

 

Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.